Identiteitsfraude

Fraude met abonnementen voor mobiele telefonie komt helaas vaak voor. Onwetende ondernemers en particulieren worden geconfronteerd met spookfacturen van mobiele providers zoals KPN, Vodafone of T-mobile. De provider is vaak te goeder trouw maar probeert u (vaak met behulp van een incassobureau) wel te laten opdraaien voor de hoge telefoonrekening.

Van groot belang is om meteen juridisch advies in te winnen als u een onjuiste factuur ontvangt of vermoedt dat u het slachtoffer bent van identiteitsfraude. Betaal de factuur bij voorkeur niet en als u toch betaalt: vermeld dan bij de overschrijving duidelijk schriftelijk dat u onder protest betaalt. Als facturen aanvankelijk wel door u zijn betaald, kan de rechter daaruit afleiden dat u het abonnement wel zelf had gesloten. Vraag de provider om de bewijsstukken van uw abonnement. Schakel in ieder geval een advocaat in die u kan helpen om de rekeningen en het abonnement stop te zetten en betaalde bedragen terug te vorderen. Ook als de telefoonmaatschappij al door de rechter in het gelijk is gesteld, zijn er vaak nog mogelijkheden om in verzet of hoger beroep te gaan.

Advocatenkantoor Both is goed thuis in het procesrecht/ bewijsrecht en weet wat u wel en niet moet doen als u met onterechte vorderingen wordt geconfronteerd. Een eerste telefonisch advies is gratis.